טרום בלט

 

ללמוד בלט מגיל צעיר

הורים רבים מחפשים עבור בנותיהם או בניהם הקטנטנים חוגים המתאימים לגילאים הצעירים, לגיל הרך. הם רוצים, מצד אחד, חוגים שיעזרו להם לפתח מיומנויות שונות ובעיקר מיומנויות תנועה וגוף חשובות, אך מצד שני רוצים גם שאותן מסגרות תהיינה מלוות בהנאה ובכיף. מחול יצירתי לגיל הרך הוא פתרון נהדר, המתאים הן לבנות והן לבנים והוא מביא אתו את כל היתרונות של הבלט הקלאסי, המותאם באופן נקודתי לצרכיהם של הקטנטנים.

אם אתם מתלבטים האם לימודי טרום בלט הם המסלול המתאים, או שמא מומלץ להמתין לגילאים הבוגרים יותר, הנה הסבר קצר על המסלול וגם מדוע וכיצד הוא מתאים לצעירים שבחבורה.

באיזה גיל להתחיל ?

חלק מהעוסקים בתחום, טוענים כי הגיל הנכון, מבחינת בשלות הגוף, להתחיל ללמוד מחול יצירתי – הכנה לבלט הוא בסביבות גיל 4 – 5. בגילאים האלה הילדים יכולים לשתף פעולה עם המורה בקלות רבה יותר ולהשאיר את ההורים במבואת ההמתנה ללא חשש. בדר"כ בגילאים הללו הילדים בשלים יותר להיכנס למסגרת של שיעור בחינוך בלתי פורמלי, אחר- הצהריים ללא נוכחות ההורה.

יחד עם זאת, ניתן כיום לבחור במסלול מיוחד, המותאם לילדים החל מגיל 3, המכונה "טרום בלט" או "מחול יצירתי – הכנה לבלט". במסגרת מסלול זה עובדים עם הקטנטנים על יסודות הבלט הקלאסי דרך משחקים, שירים, דקלומים והמון המון דימויים מעולם החיות. גם אתם ההורים יכולים ללמד את ילדכם הרכים משחקי מחול בבית ולהכינם לשיעורים בסטודיו.
או לחלופין לאמנם בבית במקום השיעורים בסטודיו – אם בתכם או בנכם עדיין לא בשלים להיכנס לבד לשיעור. זאת ניתן לעשות בסלון, מסביב לשולחן האוכל, בדרך מחדר השינה למטבח: לחצו כאן לכתבה ובה 7 המלצות של פזית בירן למשחקי תנועה לגיל הרך בבית.

שיעורי טרום בלט בגילאים הצעירים מפגישים את הקטנטנים עם הז'אנר, מציגים בפניו תנועות חדשות וכוללים חיקוי של דימויים, העוזרים לילדים בשלב זה, ללמוד את התנועות וכמובן גם ליהנות מהריקוד כולו.
בהמשך, עובדים עם הילדים על קואורדינציה, יצירתיות,  שמיעה מוזיקלית, יסודות התנועה, כוח וגמישות. שיעורי טרום בלט נותנים דגש רב יותר להנאה ולכיף, הם כוללים אווירה נינוחה מאד, חווייתית ושמחה. אין ספק שמדובר בהזדמנות נפלאה עבור הילדים הצעירים להיחשף לעולם של תנועות וצלילים ובהמשך להתפתח בו, בהתאם לגילם וליכולתם האישית.

דילוג לתוכן