הכנה לבלט

בלט – על היתרונות הרבים שלו

תוהים האם נכון לבחור לבתכם או לבנכם חוג בלט? מתבלטים האם חוג הכנה לבלט או שיעור הכנה לבלט הם אכן האפשרות האידיאלית עבורם והאם, או עד כמה, הבלט הוא הפתרון המתאים? אם כן, הנה כמה יתרונות בולטים של הבלט שוודאי יספקו לכם את התשובה לשאלה החשובה:

ביטוי עצמי

הבלט, הן בגילאים הצעירים והן בגילאים הבוגרים יותר, מהווה מקום לביטוי עצמו. מעבר להיותו כלי לחיזוק הגוף ולפיתוח מיומנויות תנועתיות חשובות, הוא משמש כמקום בטוח לבטא את הרגש, מקום לביטוי אישי ויצירתי. מחקרים מראים כי הביטוי האישי גם עוזר בשיפור התקשורת הבינאישית של הילדים, מגדיל את תחושת המסוגלות העצמית ואף מעשיר את עולמם.

הנאה וכיף

הבלט בגילאים הצעירים הוא גם מקום להנאה ולכיף. חוגי הבלט לילדים הצעירים, וכך גם טרום בלט, מועברים פעמים רבות באמצעות משחקים שונים, דקלומים ושירים והילדים יכולים ליהנות תוך כדי ריקוד ו"על הדרך" ללמוד על גופם. הם מבטאים את עצמם באופן חופשי, רוקדים ומשחקים משחקים, המשלבים תנועתיות רבה.

ללמוד שפה אמנותית חדשה, ללמוד להקשיב לצלילים

במהלך שיעורי הבלט נחשפים הילדים גם לשפה אמנותית חדשה הלוא היא שפת הבלט הקלאסי, כמו גם למוזיקה במקצבים שונים. הם שומעים צלילים חדשים, ז'אנרים שונים של מוזיקה ולומדים כי גם מוזיקה כלי נהדר לביטוי עצמי. ההקשבה למוזיקה עוזרת לפתח את השמיעה המוזיקלית שלהם ואף גם את העולם הרגשי שלהם. הוא לומדים לחבר בין המוזיקה לבין התנועה ולהביע את עצמם באופן הזה.

הגיל המתאים

הגילאים הצעירים הם בדיוק הזמן להתחיל. ניתן כבר החל מגיל 3 לרכוש את יסודות טכניקת הבלט הקלאסי המוצגים לילדה ולילד בצורה חופשית תוך כדי משחקי מחול. להתחיל ללמוד לשלוט על חלקי הגוף תוך פיתוח כוח וגמישות. להכיר לראשונה את הקשר בין מוסיקה למחול. לפתח זיכרון תנועתי ראייה מרחבית, קואורדינציה וקצב. לחזק את הביטחון והדימוי העצמי ולפתח יצירתיות ומקוריות. הדבר נכון בעיקר כאשר רוצים להפוך לרקדנים מקצועיים, אך לא רק. בגילאים הצעירים סופגים בקלות רבה יותר את הריקוד, את התנועות החדשות ונשאבים לעולם הזה ללא מחסומים ודעות קדומות. בעזרת שיעורי הכנה לבלט הנלמדים בצורה נכונה והדרגתית ניתן להכין את הילדים לקראת הצפוי להם בהמשך.

חשוב לדעת

רגע לפני שאתם בוחרים את המסגרת לילד או לילדה, שימו דגש על מקצועיות, על איכות צוות ההוראה ועל תנאי לימוד כגון רצפה מוגבהת ובטיחותית למחול.

דילוג לתוכן