בלט קלאסי למבוגרים

בלט קלאסי – אף פעם לא מאוחר להתחיל

אז, מסתבר שאף פעם לא מאוחר להתחיל לרקוד. יותר ויותר מבוגרים, ובעיקר נשים, בוחרות להצטרף למסגרות של בלט קלאסי למבוגרים, השמות דגש על חיזוק והארכת השרירים, שיפור היציבה, הכרת מוזיקות חדשות והנאה ממאמץ.  שיעורי בלט למבוגרים הפכו למבוקשים מאד בשנים האחרונות, הן בארץ והן בעולם, וישנן מסגרות רבות המציעות אותם. שיעורים אלה חושפים את המשתתפים בהם לז'אנר המחול האמנותי הכל כך מיוחד והם תורמים רבות לחיזוק הגוף והנפש.

מה מציעים שיעורים אלה

שיעורי הבלט, המיועדים למבוגרים, מותאמים נקודתית לצרכיהם ועוזרים לחבר בין הגוף לנפש. נשים רבות, שחלמו בצעירותן להפוך לרקדנית מחול, מוצאות בשיעורים האלה הזדמנות נפלאה להגשים חלום ישן נושן (וגם אם בחלקו) ולהיחשף לסגנון הריקוד הזה. השיעורים מתבססים על עקרונות הבלט הקלאסי וכוללים לא מעט תרגילים לחיזוק הגוף ולפיתוח גמישותו. הם מביאים את הסגנון הקלאסי לקדמת הבמה אבל לא זונחים לרגע את חשיבותה של התנועה הנכונה לגיל המבוגר יותר.

מטרת העל

מטרתם העיקרית של שיעורים אלה היא ההנאה, הכיף וגם חיזוק הגוף והארכת השרירים. השיעורים עוזרים לפתח מיומנויות שונות של תנועה, קואורדינציה, מוזיקליות, תחושת מסוגלות עצמית וראייה מרחבית. מטרתם היא להתאים למשתתפים בהם, בכל גיל, ולספוג הנאה לכל אורכם. במהלך השיעור מתחברים המשתתפים אל גופם, לומדים את שפת התנועה של הבלט הקלאסי ולומדים להשתמש בגוף כאמצעי לביטוי עצמי. המרחב המכיל והבטוח הוא מקום נהדר לעשות זאת ויחד עם המוזיקה שברקע נוצר חיבור שאין כמותו. חוויה מסוג אחר, שלעתים קשה יותר לחוות בשיעור בו מוצעת התעמלות או חיזוק שרירים ספציפי ללא שילוב של מוזיקה, תחושות ורגשות.

התאמה מדויקת ונכונה

שיעורי הבלט למבוגרים לוקחים בחשבון את יכולותיהם של המבוגרים, המשתתפים בהם, וגם את היות חלק מהם חסרי ניסיון מקדים. הם נבנים שלב אחר שלב, צעד אחר צעד, ונעשים בזהירות רבה. הם כוללים תרגילים שונים ומעניינים, שאותם לומדים במהלך השיעורים.

ללמוד שיעור בלט קלאסי בגיל בוגר זוהי חוויה ייחודית ופתרון חדשני לאנשים בוגרים, שמחפשים מסגרת קצת אחרת לחוות את גופם, את התנועה, את המוזיקה, את החלל ואת האווירה הנפלאה שמביא איתו סגנון הבלט הקלאסי האגדי.

דילוג לתוכן