להקות מחול

להתחיל לרקוד – כיצד לבחור את המסגרת המתאימה

נערות רבות נמשכות מאד לעולם המחול ורוצות לקחת חלק בלהקות מחול מקצועיות. כדי להיכנס לעולם בצורה נכונה יותר, הן משתתפות בשיעורי מחול, החושפים אותן לז'אנרים שונים של ריקוד ומקנים להם את הכלים הנדרשים להתפתחות בריאה בתחום. כיצד בוחרים את המסגרת המתאימה ומה חשוב לשים לב לפני שיוצאים לדרך (בצעדי מחול כמובן)? הנה התשובה:

התאמה מדויקת

ישנן כיום לא מעט מסגרות המציעות מגוון של שיעורי מחול המתאימים לנערות, המעוניינות בהמשך לקחת חלק במסגרת של להקות מחול לנערות. להקות מחול דורשות מיומנויות מיוחדות ויכולות מסוימות, ועל מנת לרכוש אותן ולעמוד בהן בהצלחה חשוב להקדים ולהשתתף בשיעורי מחול מקצועיים כמו בלט קלאסי, מחול מודרני – עכשווי, אימפרוביזציה, פילאטיס וקומפוזיציה. ולכן, כשפונים למסגרת כלשהי, ואם המטרה היא להקות מחול לילדות וגם לנערות, יש לוודא כי המסגרת אכן מכוונת לכיוון זה ומספקת את כל מה שצריך כדי להגשים זאת.

מקצועיות היא שם המשחק

גם אם אין בכוונתה של הנערה להפוך את המחול למקצוע העיקרי ממנו תתפרנס בבגרותה, חשוב מאד לתת דגש לעניין המקצועיות, בכל הקשור לשיעורי המחול ולמורים המעבירים אותו. מורים מנוסים, בוגרי תעודות הוראה למחול ובעלי תואר ראשון ושני במחול. מורים שעבדו כרקדנים מקצועיים בזירת המחול הישראלית והבינלאומית ומורים שבראש ובראשונה אוהבים את מקצוע ההוראה. כמו גם מורים מקצועיים אשר מכירים היטב את עולם המחול, את דרישותיו ואת הטכניקה אותה הם מלמדים. מסגרת שכזו היא המקום הנכון לבלות בה הן בשלבים מתחילים, מוקדמים, והן בהמשך כאשר רוצים להפוך לרקדנים מקצועיים.

האווירה שבמקום

גם לאווירה יש לתת משקל רב כאשר מחפשים מסגרת שמציעה לימודי מחול. זו יכולה להיות מסגרת מקצועית ומחייבת מאד, אך חשוב גם שתביא לידי ביטוי את הפן החוויתי ותראה כל תלמיד בפני עצמו על צרכיו ויכולותיו השונות. כאשר לא מגיעים לשיעורים בכיף קשה מאד להתמיד (נכון לגבי כל גיל ובעיקר לגבי גילאים צעירים). מומלץ להגיע לביקור בסטודיו עצמו, להשתתף בשיעור ראשון ולבחון את האנרגיות שבו ואת האווירה שהוא מציע, שלוקחים חלק חשוב ומרכזי בבחירת המקום המתאים ביותר עבורכם.

לסיכום

מסגרת לימודית נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל ולהבטיח מענה מדויק ומתאים לילדה או לנערה

דילוג לתוכן