מה זה מחול מודרני

בפזית בירן סטודיו למחול נערכים שיעורי מחול מודרני לכל הגילאים ומתאימים לכל ילדה, נערה ואישה שרוצה להניע את הגוף, לשפר ולשמור על בריאותה הגופנית, וליהנות מחדוות היצירה, האלתור והמופע.

כמה מילים על מחול מודרני

לשאלה "מה זה מחול מודרני?" אין תשובה אחת מאחר שענף זה של המחול כולל מגוון רחב מאוד של סגנונות ושיטות הוראה. למעשה, בכך טמון ייחודו של המחול המודרני שהחל להתפתח בשנים הראשונות של המאה ה- 20, לפני יותר ממאה שנים, והיווה מעין התרסה כנגד הכללים של הבלט הקלאסי. בניגוד לבלט הקלאסי שבו ישנה הקפדה רבה על טכניקת המחול הקלאסית, סימטריה, אפשרויות הביטוי, מיקומו של הרקדן על הבמה, לבוש הרקדנים וכדומה, הרי שבמחול המודרני ישנו מיקוד על יצירתיות, חוסר סימטריה, אפשרויות תנועתיות חדשות, שימוש בגו, ביטוי אישי וכוריאוגרפיה המבטאת את התחושות והרגשות של הכוריאוגרף ובהמשך של הרקדנים. על כן, צורת מחול זו מתאימה מאוד לעידן הנוכחי בו קיים דגש רב יותר על המגוון העשיר והחופשי של האינדיבידואליות.

הבעה אמיתית וטבעית של החיים

אחד המאפיינים הבולטים של המחול המודרני הוא הבעה עכשווית ואמיתית של החיים. בתוך כך, קיים דגש על מגוון רחב של אפשרויות תנועה וזרימה, תוך שימוש נרחב ברצפה ובמשקל הגוף. לאור הביטוי המשוחרר והאישי כל מופע של מחול מודרני עשוי להיות מפתיע ושונה מרעהו, עם מוזיקה ומקצב משתנים, ועם סיפורים ייחודיים ומגוונים. לכן, במהלך שיעורי המחול המודרני, אצלנו בסטודיו, המורים מעודדים את התלמידות ליצירה מקורית ואישית המתחילה באלתורים וממשיכה בקומפוזיציות. כמו כן, בשיעורי המחול המודרני נעשית השלמה ללימודי הבלט הקלאסי עבור תלמידות בעלות ניסיון, תוך התייחסות לאיכות התנועה ולעבודת הגו.  בשיעורים הללו התלמידות מפתחות את הקואורדינציה, משפרות את המוזיקליות, מחזקות ומאריכות את השרירים, עובדות על יציבה נכונה ותנועתיות חדשה בגו, מתייחסות להעברת משקל, לכוח הכבידה ולכוח המשיכה ובעיקר נהנות תוך יצירת משמעות ורגש מבעד לתנועות.

בסטודיו שלנו נערכים שיעורי מחול מודרני באווירה חווייתית, נעימה ותומכת. אנו מזמינות אתכן לבוא לרקוד איתנו.

דילוג לתוכן