מחול מודרני - סטודיו שיעורי מחול מודרני ובלט קלאסי

השיעורים בסטודיו

חוגים ברחובות


מחול מודרני


טכניקת המחול המודרני מובילה לטווח התנסות רחב של תנועה, תוך שימת דגש על זרימה, שימוש בחלל וברצפה, שחרור והבעה אישית. מתחילת המאה ה – 20 התפתח המחול המודרני כהבעה אמיתית של החיים העכשוויים. התנועה נעשית טבעית יותר ומלאת הבעה. כל מופע של מחול מודרני יכול להיות אחר ומפתיע ולספר סיפור במקצב ומוזיקה משתנה. מטרת שיעורי המחול המודרני היא להשלים את לימודי הבלט הקלאסי תוך התייחסות לעבודת הגו ולאיכות התנועה. בנוסף, במסגרת שיעורי המחול המודרני אנו מעודדים את התלמידות ליצירה אישית ומקורית, שמתחילה באימפרוביזציה (אלתור) וממשיכה לקומפוזיציה.


בלט קלאסי


האנושות רקדה מאז ומעולם, אך אמנות הבלט נולדה באיטליה וצרפת לפני יותר מ – 500 שנה.
טכניקת הבלט הקלאסי מניחה את התשתית למיומנויות המחול השונות.
מטרת השיעורים היא להבטיח התפתחות גופנית נכונה, לטפח את האהבה לתנועה, להקנות כלים בסיסיים ולשפר את המיומנויות הטכניות כגון יציבה נכונה, קואורדינציה, דיוק, כוח, גמישות, מוזיקליות ועוד.
בשיעורי הבלט אנו מעודדים יצירתיות וביטוי אישי, תוך התייחסות אישית לכל תלמידה ותלמיד. בסטודיו, טכניקת הבלט הקלאסי נלמדת לפי תוכנית הלימודים של האקדמיה המלכותית למחול מאנגליה  R.A.D - Royal Academy of Dance.


מחול יצירתי


שיעורי המחול היצירתי – הכנה לבלט כוללים את:
יסודות טכניקת הבלט הקלאסי והמחול המודרני המוצגים לילד/ה בצורה חופשית תוך כדי משחקי מחול.
תחילת השליטה על חלקי הגוף תוך פיתוח כוח וגמישות.
הצגה ראשונית של הקשר בין מוסיקה למחול.
הצגת החלל והתנועה בתוכו.
פיתוח זיכרון תנועתי וראייה מרחבית.
קואורדינציה וקצב.
חיזוק הביטחון והדימוי העצמי.
פיתוח יצירתיות ומקוריות.



פילאטיס 

*ניתן כשיעור חיזוק למסלול המקצועי

"נפלאות הפילאטיס"
מטרת השיטה היא אימון הגוף כך שיוכל לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, ללא שחיקה מיותרת, וללא פגיעות גופניות. בשיטה נפעיל שרירים מייצבים ונתרגל את הגוף לגייס את השרירים הנכונים לכל תנועה. בעבודה נגדיל את טווחי התנועה במפרקים ולאורך כל עמוד השדרה ובכך נמנע לחץ שנוצר על חוליות ומפרקים מתנועה בלתי יעילה.
העקרונות העיקריים בשיטה: ריכוז, שליטה, זרימה, דיוק ונשימה נכונה.
השיטה, הוסבה גם לטיפול בפציעות אצל רקדנים, סייעה לחיזוק הגוף וייצובו. הדגש הוא על הארכתם של השרירים. בניגוד לעבודה המוכרת מחדרי הכושר, ביקש פילאטיס להתמקד לא רק בשרירים החיצוניים והאסתטיים אלא גם בשרירים הפנימיים של הגוף - אלה "המחזיקים" אותו ושאינם גלויים לעין. פילאטיס טען כי כדי לחיות חיים בריאים יותר, המתאמן חייב לתחזק את מערכת השרירים הפנימיים שלו היטב. המראה החיצוני, במקרה הזה, הוא רק בונוס.
למי זה טוב?
לכולם! על אחת כמה וכמה לכאלה הסובלים מפציעות גופניות. מכיוון שמדובר קודם כול בשיטה שיקומית, הפילאטיס (כשהוא מתווסף לפיזיותרפיה) מקל מאוד את הכאבים הנובעים מבעיות גב, ברכיים או כתפיים. וכמובן לילדים, נשים בהיריון ועוד ועוד...
ולמי במיוחד? לנו, הנשים...
לא שפילאטיס לא טוב לגברים, אבל לנשים הוא עשוי לסייע במיוחד, מפני שהוא עונה על שתי בעיות שכיחות: צניחת רחם ובריחת שתן. מכיוון ששתי הבעיות נובעות מרפיון בשרירי קרקעית האגן, הפילאטיס יכול לסייע בחיסולן. חיזוק שרירי רצפת האגן שעליהם הפילאטיס שם דגש, אמור לדאוג שהמתאמנת תשלוט טוב יותר באזור מרכז הגוף.