מחול לנערות

מחול לנערות – לבטא את עצמך עם המוזיקה

גיל העשרה היא תקופה מיוחדת בה הגוף מלא במרץ בעודו גדל, משתנה ומתפתח. זוהי גם תקופה בה כל אחת מתחילה לפתח טעם אישי ומיוחד בתחומים שונים, ביניהם גם העדפות מוזיקליות. סטודיו למחול לנערות של פזית בירן מאפשר לכל נערה לבטא באופן מלא ועשיר את איכויותיה הייחודיות, ומעניק משמעות ועניין לשלב מורכב ומרתק בחיים. החוגים מיועדים לגילאי החטיבה והתיכון, וגם לסטודנטיות ולנשים בוגרות המעוניינות להתמקצע ולהתקדם בתחום. בסטודיו אנו נעזרים בשיטת הוראה אנגלית המתבססת על  תוכנית הלימודים של האקדמיה המלכותית – לונדון – R.A.D

השיטה האנגלית ללימוד בלט קלאסי הינה שיטה הדרגתית ורב שנתית, המתייחסת לבריאות הפיזית והנפשית של התלמידה.  בשיטה הזאת יש הבנייה ולמידה אינטליגנטית ומדויקת של שפת הבלט המורכבת, לאורך השלבים ההתפתחותיים של התלמידה.

בשילוב עם לימודי מחול מודרני ואימפרוביזציה. שיטה זו מתייחסת לצרכים הספציפיים של גיל הנעורים, ומכוונת להתפתחות בריאה של הנערות תוך יחס חם ואישי ובאווירה חווייתית.

הקשיים והמורכבות של גיל הנעורים

אין ספק כי גיל הנעורים מהווה תקופה מסעירה המלאה בשינויים פיזיים ונפשיים, שלא תמיד קל להתמודד מולם. היבטים מתבטאים בין היתר בתדמית עצמית משתנה תדיר, שינויים במידת הביטחון בגוף ובנפש, ולעיתים גם ביציבה כפופה ומרושלת, חוסר ריכוז ותסכול עקב רצון לא ממומש לביטוי. על פי ניסיוננו, לימודי מחול מהווים תרומה משמעותית לנערות, בזכות מענה הולם ותומך לצרכיהן ולקשיים שעימן הן מתמודדות.  כמו כן לימודי המחול בסטודיו תורמים לחיזוק תחושת המסוגלות העצמית ולביטחון העצמי של הנערות. דבר העוזר להן לעבור בשלום את גיל ההתבגרות.

מסלול ייחודי עבור שיעורי מחול לנערות – מחול מודרני, בלט קלאסי, אימפרוביזציה וקומפוזיציה

השיעורים והחוגים שמתקיימים אצלנו חושפים  את הנערה בפני עולם רבגוני ועשיר של סוגי וסגנונות מחול, ומאפשרים לה להתמקצע בריקוד, להתחרות ולהופיע באירועים שונים. מסלול מקצועי זה כולל 8-10 שיעורים בשבוע, בהם הנערות לומדות בלט קלאסי, מחול מודרני – עכשווי, פילאטיס, תיפוף גוף (פרקשן), אקרובטיקה ושיעורי פוינט. בנוסף במסגרת מסלולי המחול יתנסו הנערות באימפרוביזציה, שזהו בעצם אלתור וריקוד חופשי וביצירת קומפוזיציות תנועתיות אישיות.

תרומתם של שיעורי המחול לחיי הנערה

יתרונותיהם של לימודי מחול לנערות מתחילים להיראות כבר לאחר מספר שיעורים. ככל שיעבור הזמן והנערה תתמיד בלימודיה, כך יתחזקו ויתארכו שרירי גופה, ויתרמו באופן ישיר ליציבה זקופה ונכונה.  במקביל להתחזקות הגוף, שיעורי המחול יספקו מצע מרתק לביטוי עצמי דרך הגוף והמוסיקה, וכמו כן יתרמו לפיתוח יכולות מוזיקליות, מחשבה מקורית ויצירתית. בנוסף כישורי הזיכרון, הראייה המרחבית, עבודת הצוות והקואורדינציה ישתפרו פלאים. שינויים מבורכים אלו יובילו לשיפור מצב רוחה, תדמיתה וביטחונה העצמי של הנערה, ויסייעו לפריחה בכל תחומי חייה – בין אם בלימודים, בתחומי עניין אחרים או בחברת בני גילה.

דילוג לתוכן