פזית בירן – מנהלת הסטודיו

שלום וברוכים הבאים לאתר שלי. שמחה שנכנסתם.

הקמת הסטודיו למחול ברחובות בשנת 2009 הייתה חלום שהתגשם. חלום שחלמתי זמן רב. כל חיי למדתי ורקדתי בלט קלאסי, מחול מודרני ואימפרוביזציה ובגיל הנעורים נחשפתי לעולם המרתק והמצמיח של ההוראה.

למדתי על כוחה של פסיכולוגיה חיובית ועל תרגול של מחשבה יוצרת מציאות ומתוך זה התחלתי לחלום את ההתפתחות של התלמידות והתלמידים שלי מהגיל הרך עד לגיל הבגרות.

עבורי ללמד תלמידות ותלמידים להביע את עצמם בצורה חופשית, אמיצה ומקורית זה מיקרוקוסמוס של החיים עצמם. המטרות שלי הן שהתלמידות בסטודיו יפתחו את תחושת המסוגלות, יפרצו גבולות אישיים וילמדו לבטא את הרגשות שלהן בריקוד וגם מחוצה לו.

פינת הציטוטים המתחלפים שלי:

"אם אתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה צריך להיות מוכן לעשות דברים שאנשים אחרים לא מוכנים לעשות"

"אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה"

"אין הצלחתי או נכשלתי – יש שיחקתי"

בעבודה בסטודיו, צוות המורים ואני, שואפים לחבר את התלמידות לכוחות הפנימיים שלהן, להפוך אותן לבנות ובני אדם טובים יותר לעצמם ולסביבה, להתחבר לגוף שלהם ולחברי הקבוצה שלהם, לשתף פעולה ביחד, להעריך התמדה, נחישות ועקביות וכמובן לבטא את ה –'אני' הפנימי שלהם.

אנו מתייחסים לאמנות המחול ברצינות רבה. אנו מעמיקים בלימודי התנועה על השפות השונות שנלמדות בסטודיו, מייצרים מטרות ויעדים מחד ברי ביצוע, מאידך מאתגרים ומעצימים.

העבודה במחול דורשת סנכרון של הגוף הפיזי, הרגשי והמנטלי וכמעט תמיד גם סנכרון עם הקבוצה.

אמנות המחול שנלמדת בצורה מקצועית דורשת עבודה קשה, השקעה רבה, זיעה, מאמץ, יכולת דחיית סיפוקים והתמודדות עם תסכולים. יחד עם זאת נוצרת גם חוויה חזקה של ביחד. חוויה של ספונטניות, יצירתיות, קלילות, הנאה והומור – וגם לשם כך התכנסנו כאן היום.

מזמינה אתכן ואתכם לגלות את העולם המרתק הזה ביחד איתי ועם צוות המורים המסור והאוהב. מזמינה אתכם להתאהב בעולם המחול כמו שאני התאהבתי בו ולרקוד כאילו אף אחד לא מסתכל עליכם.

ועכשיו בואו תכירו אותי בצורה קצת יותר רשמית:

הסטודיו נקרא על שמי + שם המשפחה מנעוריי כי לא מצאתי שם אחר שהתחברתי אליו. בתעודת הזהות אני פזית חומסקי, אני נשואה ואימא לילדה קסומה ומוכשרת.

התחלתי לרקוד בלט בגיל 6 בעיר אשדוד.

מגיל 14 הייתי מזכירה בסטודיו של המורה שלי לבלט ומגיל 15 לימדתי מחול יצירתי תלמידות בגלאי 4-6. בהמשך רקדתי בלהקות פולקלור שונות ונהנתי מאוד לטוס בעולם ולרקוד בפסטיבלים השונים.

בצבא הייתי מדריכת הגנה עצמית ובהמשך קצינה – הרגשתי שאני תורמת ונתרמת. הרגשתי משמעותית.

בגיל 21, בהפלגה לאיי הבהאמה הבנתי שזה הזמן לרקוד ולהתמקצע במחול בצורה הכי טובה שאני יכולה ולכן ביקשתי מאימא שלי שתשלח את טפסי ההרשמה לאקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים.

סיימתי תואר ראשון ושני במחול, תעודת הוראה למחול, קורס כישורי הנחייה באמנויות וכיום אני תלמידה בתכנית ההכשרה המלאה למומחי הורות ומשפחה במכון אדלר.

אהבת חיי הראשונה הייתה לרקוד.

נהנתי לרקוד בהרכבים ובמסגרות מגוונות כמו תאטרון מחול ירושלים, פרויקטים עצמאיים כגון המופע 'מרתה' מאת ריצ'רד מוב ובהצגות המוזיקה לילדים מטעם תאטרון ירושלים.
אהבות חיי הנוספות הן לשיר, לנגן בגיטרה, לקרוא, לבשל ולטייל במקומות חדשים בעולם. במשך 9 שנים העברתי הרצאות על סין וטיבט בחנויות למטייל רק בשביל לחזור לחוויה הבלתי נשכחת של טיול תרמיל במקום כל כך קסום ושונה כמו טיבט.

אני אוהבת את תלמידות הגיל הרך על האור והטוב שהן מפיצות ועל האומץ שלהן לנסות, לטעות, ליפול ולקום. אני אוהבת את התלמידות הבוגרות יותר שניתן ליצור איתן ועבורן חומרים מאתגרים, אמנותיים ומסקרנים וגם לעבור איתן תהליך משמעותי של התבגרות וצמיחה. אני אוהבת להעביר ידע, ללמד ערכים ולהרגיש שעזרתי לעוד ילדה להיפתח או לחשוב דברים טובים יותר על עצמה.

כל ילד.ה עבורי היא עולם ומלואו, אני והצוות מעניקים יחס אישי וחם ומושיטים יד לעזרה. אשמח לפגוש אתכם בסטודיו שלי ברחובות. תהיה זו זכות גדולה עבורי ללמד את ילדכם או אתכם. 

שלכם,
פזית

דילוג לתוכן